vindbaarheid in Google

Tips om gevonden te worden in de zoekmachines
Plaats reactie
Demagine
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 sep 2008, 10:07
Contacteer:

vindbaarheid in Google

Bericht door Demagine » 11 nov 2009, 11:16

Beste Maakum, ik help een klant van mij met het inrichten van haar maakum-website en ik heb een vraag.
het gaat om www.bakfeestenzo.nl en ze willen beter vindbaar zijn in google. De ervaring van de klant leert dat de mensen zoeken op 'bakwinkel'. Als je die term intype in google komt ze pas op pagina 6 of 7 tevoorschijn. Nu heb ik begrepen dat je meerdere domeinnamen kunt koppelen aan je website waardoor je beter vindbaar bent. helaas is de domeinnaam www.bakwinkel.nl niet vrij (wel te koop voor €670,-! wat we niet gaan doen). De vraag is of het mogelijk is om een andere extentie, bijvoorbeeld .nu of .com door jullie aan een .nl domeinnaam te koppelen?
www.bakwinkelelst.nl is ook nog vrij, is ook een mogelijkheid.
Kunnen jullie mij een advies geven hierin en welke extentie dan het beste is?
dan is er nog de module 'furls', is dit ook een mogelijkheid om onze vindbaarheid te verhogen?
bij voorbaat dank voor uw antwoord,
met vriendelijke groet, Annechien
maakum
Site Admin
Berichten: 398
Lid geworden op: 03 jan 2007, 13:15

Bericht door maakum » 13 nov 2009, 16:44

Je kunt een domeinnaam met een andere extensie aanvragen, als deze nog vrij is natuurlijk. Het beste is dan de bekendste extensie te kiezen, bijvoorbeeld .com of .eu. Maar, het belangrijkste blijft toch de inhoud van je website en links naar jouw website op relevante pagina's. In jou geval dus pagina's/websites die over bakken gaan.

Als je overigens zeker weet dat de meeste mensen zoeken op 'bakwinkel' dan is de domeinnaam 'bakwinkel.nl' een heel goede investering. Google plaatst in zijn resultaten domeinnamen die overeenkomen met het zoekwoord vaak op pagina 1. Wellicht is 'bakwinkel-elst.nl' (ik zou met streepje doen) ook al voldoende. Zorg dat je extra domeinnamen ook aanmeld bij de zoekmachines.

De FURLS-module zal ook zeker bijdragen aan de vindbaarheid. Ik zie dat deze al besteld is, en dat jullie al 1 a 2 pagina's hoger staan (pag 5).

Nog een tip: Google vindt de 'home' pagina erg belangrijk, zorg dat er meer tekst op komt, met de juiste zoekwoorden er in verwerkt. En noem de pagina 'bakwinkel' ipv 'welkom'.
Plaats reactie