Document upload module

Extra module voor het plaatsen van documenten op de website
Plaats reactie
Specken
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 dec 2012, 21:39

Document upload module

Bericht door Specken » 11 dec 2012, 15:25

Module besteld, het forum doorgespit. Hoe plaats ik nu een document? Werkt mijn module al? Kan je a.u.b. stap voor stap aangeven hoe ik het moet doen? Eerst naar document en kopieëren of eerst in login tekstblok gaan staan en dan ...
maakum
Site Admin
Berichten: 398
Lid geworden op: 03 jan 2007, 13:15

Re: Document upload module

Bericht door maakum » 12 dec 2012, 12:20

Als je een tekstblok maakt of wijzigt is er onder de tekst-editor een extra "document" veld bijgekomen. Hiermee kun je een document aan het betreffende tekstblok hangen (uploaden naar de server). Let wel, dit geldt alleen voor je desktop website, niet voor de mobiele website.

Als je het document ook beschikbaar wil maken op je mobiele website dan zou je in je mobiele website een link moeten maken naar het bestand.

Hoe je dit makkelijk doet
  • Plaats je document in een tekstblok, zoals hierboven beschreven, en klik op bewaren. Let er hierbij op dat niet alle documentformaten standaard zijn te openen op een mobieltje! Gebruik bij voorkeur pdf bestanden.
  • Klik nu met je rechter muisknop op Afbeelding of op het document.
  • Kies "Koppelingslocatie kopieren" ("Save target as..."). Je hebt nu de link naar het document gekopieerd.
  • Maak of wijzig een tekstblok in je mobiele website.
  • Typ een stukje tekst, bijvoorbeeld: "Download hier het document", en selecteer het met de muis.
  • klik op het schakeltje (Link invoegen/bewerken -> 6e knopje van rechts in de teksteditor)
  • En plak (Ctrl-V) bij URL de link naar het document.
  • Kies bij Doel "Link in een nieuw venster openen" (Belangrijk!)
Specken
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 dec 2012, 21:39

Re: Document upload module

Bericht door Specken » 13 dec 2012, 10:07

Alweer gelukt, met jullie hulp. Ik was bezig in een bestaand tekstblok. In het nieuw toegevoegd tekstblok werkte het simpel.
Plaats reactie