Spam met mijn e-mailadres als afzender

Plaats hier je vragen over email
Plaats reactie
VeraR
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mar 2008, 21:46
Contacteer:

Spam met mijn e-mailadres als afzender

Bericht door VeraR » 04 mar 2008, 21:54

Regelmatig ontvang ik spam met mijn eigen e-mailadres als afzender. Hoe kan dit gebeuren? En nog belangrijker: hoe kan ik dit stoppen of voorkomen?
maakum
Site Admin
Berichten: 398
Lid geworden op: 03 jan 2007, 13:15

Bericht door maakum » 05 mar 2008, 10:51

Het is helaas vrij eenvoudig om een e-mail te verzenden met een valse afzender. Daar maken de spammers dan ook gretig gebruik van en het liefst gebruiken zij natuurlijk bestaande e-mailadressen.

Als dit erg vaak gebeurt is de enige oplossing je e-mailadres te veranderen. Bijvoorbeeld van info@... naar mail@... en dit nieuwe adres zo min mogelijk op internet te laten rondslingeren. Dus geen vermeldingen met e-mailadres op forums, gastenboeken, maar ook niet op je website. Gebruik in plaats daarvan het e-mailformulier (deze kun je bestellen bij 'bestel modules' in het beheergedeelte van je website). Spambots kunnen het e-mailadres van het e-mailformulier niet achterhalen.
wendy
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mei 2008, 21:40
Locatie: Ras Al Khaimah, V.A.E.
Contacteer:

Bericht door wendy » 27 mei 2008, 07:29

Je kunt dit oplossen door b.v. van het woord 'contact' een link te maken: mailto:emailadres (zonder spaties!)
maakum
Site Admin
Berichten: 398
Lid geworden op: 03 jan 2007, 13:15

Bericht door maakum » 27 mei 2008, 09:49

Dit is helaas niet helemaal waar, Wendy. De meeste 'spam-bots' zullen ook de code doorzoeken op 'mailto' tags.
Plaats reactie