Hoe werkt de Payment module

Extra module om online betalingen te kunnen accepteren
maakum
Site Admin
Berichten: 398
Lid geworden op: 03 jan 2007, 13:15

Hoe werkt de Payment module

Bericht door maakum » 08 okt 2012, 11:23

Wilt je een beperkt aantal artikelen via je website verkopen, zonder dat je daarvoor een hele webwinkel moet optuigen?
Dan is online payment iets voor jou! Het werkt simpel.
Je biedt een product of dienst aan en via een eenvoudig scherm plaatst je klant zijn bestelling en rekent hij direct online af.

Een overzicht van de Payment module:


Producten
In het beheergedeelte van je website kun je in de Payment module producten toevoegen die je wilt verkopen.
In het product overzicht verschijnt dan het Afbeelding (kopieer link) knopje achter het betreffende product.
Als je hierop klikt wordt de link in het geheugen van je computer geplaatst (op je klembord).

Vervolgens kun je hiermee op de pagina waar je het product te koop aanbiedt een link maken:
  1. Type bijvoorbeeld: Bestellen!
  2. Selecteer Bestellen! met de muis.
  3. Klik op Afbeelding (link invoegen/bewerken)
  4. Plak bij URL de inhoud van je klembord (Ctrl-v)
Als de klant nu op Bestellen! klikt wordt hij naar het bestelformulier van de Payment module geleid, waar hij online kan afrekenen met de gekozen betaalmethodes.


Instellingen
Bij de instellingen van de Payment module kun je de betaalmethodes kiezen die je wilt aanbieden.
Je kunt kiezen uit iDeal, PayPal en/of overschrijving.


Bestellingen
Hier zie je een overzicht van de geplaatste bestellingen. Bij iDeal en PayPal bestellingen wordt automatisch de betaal-status bijgehouden. Je kunt dus gemakkelijk zien of een betaling is ontvangen of dat deze bijvoorbeeld is geannuleerd.
Per bestelling kun je ook de verzend-status bijhouden.


Teksten
Je kunt in de Payment module alle teksten die naar de klant worden gecommuniceerd aanpassen:
  1. Introductie tekst online betaal-pagina
    Deze tekst komt boven het bestelformulier te staan.
  2. Melding na geslaagde betaling
    Als een betaling gelukt is krijgt de klant deze melding op de website te zien.
  3. Foutmelding na mislukte betaling
    Als een betaling mislukt, krijgt de klant deze melding op de website te zien.
  4. Bevestigings e-mail na het plaatsen van de order
    Hier kun je de e-mail wijzigen die naar de klant wordt gestuurd na het plaatsen van een bestelling. Je kunt het overzicht van de bestelling van de klant in de e-mail plaatsen door [order] te typen. De Payment module zal dit dan automatisch vervangen door de betreffende bestelling.
Plaats reactie