Hoe werkt de FURL module?

Extra module (alleen bij een zakelijk account) waarbij je de URL, de pagina titel en de pagina omschrijving (meta tags) naar wens kunt aanpassen.
Plaats reactie
maakum
Site Admin
Berichten: 398
Lid geworden op: 03 jan 2007, 13:15

Hoe werkt de FURL module?

Bericht door maakum » 04 nov 2010, 13:13

Zoekmachines houden van duidelijkheid. Naast een goede inhoud van je website is een duidelijke URL ook erg belangrijk en kan leiden tot een hogere plaatsing in de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google. Met deze zoekmachine optimalisatie uitbreiding op het standaard pakket kun je zelf op eenvoudige wijze de URL van uw pagina's aanpassen.

Het is zaak om goed beschrijvende zoekwoorden in je FURLS (Friendly URL's) op te nemen. Stel je hebt een pagina over websites maken voor zakelijke gebruikers. Van de standaard URL:

Code: Selecteer alles

http://www.uw-eigen-site.nl/home/1
zou je dan bijvoorbeeld

Code: Selecteer alles

http://www.uw-eigen-site.nl/website-maken-voor-zakelijk-gebruik
kunnen maken. We gaan er hier dan van uit dat je graag gevonden wilt worden op "website maken voor zakelijk gebruik".

LET OP: Het is belangrijk goed na te denken over de te gebruiken FURL, en deze zo min mogelijk te wijzigen zodra deze is ingesteld! Dit kan namelijk leiden tot (tijdelijk) onbereikbare pagina's in de zoekresultaten van de zoekmachines.

Verder kun je per pagina een zogenaamde meta-tag “description” (pagina omschrijving) invullen. Dit is het stukje tekst dat getoond kan worden in de zoekresultaten van de zoekmachines, mits de informatie relevant is voor de betreffende pagina. Een goede pagina omschrijving kan zorgen voor een betere CTR (Click Through Rate) van je website, met andere woorden: meer bezoekers!
Zorg ook voor het gebruik van de juiste zoekwoorden in de pagina omschrijving voor de betreffende pagina. Gebruik niet meer dan twee zinnen, zo’n 180 characters. Als je hier niets invult wordt de algemene “Omschrijving website” gebruikt die je bij site instellingen in het blok zoekmachines hebt ingevuld, maar Google vindt het fijn als iedere pagina een eigen pagina omschrijving heeft.

Ook is het mogelijk de meta tag "Page title" (pagina titel) per pagina te wijzigen. Deze pagina titel verschijnt bovenin de grijze balk van uw browser en wordt tevens getoond als titel in de zoekresultaten van de zoekmachines.
Als je bij pagina titel niets invult, wordt deze automatisch opgebouwd uit de site titel die bij Site instellingen in het blok Gegevens website is ingevuld en de pagina titel.

De FURLS module kun je bestellen als extra module bij je website (alleen Maakum Zakelijk). De module kost € 26 per jaar.
lagerwaard
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jul 2011, 13:45

Re: Hoe werkt de FURL module?

Bericht door lagerwaard » 19 jul 2011, 13:46

Ik denk dat er ook voor de particuliere gebruikers veel behoefte is aan FURLS. Willen jullie dit ook niet als extra pakket aanbieden aan de particuliere websites?
maakum
Site Admin
Berichten: 398
Lid geworden op: 03 jan 2007, 13:15

Re: Hoe werkt de FURL module?

Bericht door maakum » 20 jul 2011, 16:34

Vooralsnog is de FURL module alleen mogelijk bij een zakelijk account. Of dit op korte termijn zal veranderen kunnen we je helaas nog niet vertellen.
lagerwaard
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jul 2011, 13:45

Re: Hoe werkt de FURL module?

Bericht door lagerwaard » 01 aug 2011, 17:13

Bedankt voor je antwoord. Maar: via mijn site verhuur ik ons vakantiehuis in Frankrijk. Ik maak gebruik van de plannermodule voor al mijn boekingen. Als ik overstap naar een zakelijk account omdat ik dmv FURL hoger in de zoekmachines wil komen, moet ik de planningsmodule opgeven omdat die niet bij de zakelijke versie van Maakum wordt aangeboden.
Wat nu?
maakum
Site Admin
Berichten: 398
Lid geworden op: 03 jan 2007, 13:15

Re: Hoe werkt de FURL module?

Bericht door maakum » 08 sep 2011, 16:08

Dat is geen probleem, de plannermodule wordt ook bij de Maakum zakelijk geleverd.
maakum
Site Admin
Berichten: 398
Lid geworden op: 03 jan 2007, 13:15

Re: Hoe werkt de FURL module?

Bericht door maakum » 15 mar 2018, 12:11

Inmiddels is de SEO - Furls module ook beschikbaar voor particuliere sites.
Plaats reactie