Kwaliteitsverlies foto's

Standaard module: album
Plaats reactie
user
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 jan 2007, 13:42

Kwaliteitsverlies foto's

Bericht door user » 03 jan 2007, 18:23

Ik zie dat ik bij het uploaden van mijn (bewerkte 400x300 jpg) foto?s kwaliteit moet inleveren. Zodra ze op de site verschijnen zien de foto?s er wat minder fraai/?wolliger? uit. Erg jammer! Vooral foto?s met veel rood hebben er duidelijk last van. Wat is er aan de hand? Wat te doen?

Alvast bedankt.
maakum
Site Admin
Berichten: 398
Lid geworden op: 03 jan 2007, 13:15

Re: Kwaliteitsverlies foto's

Bericht door maakum » 03 jan 2007, 18:25

Bij het plaatsen van foto's op internet moet je een evenwicht vinden tussen kwaliteit en snelheid. Wij hebben voor een bepaalde kwaliteits instelling gekozen die naar onze mening het midden neemt tussen beide.
Het enige wat je kunt doen is de foto in een zo hoog mogelijke kwaliteit uploaden.

Maar er is ook goed nieuws.
Inmiddels is de nieuwe module Album Pro beschikbaar. In dit album kun je foto's van 800 pixels plaatsen.
Laatst gewijzigd door maakum op 13 nov 2008, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Marin
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2008, 22:38
Contacteer:

Kwaliteit foto's Album Pro

Bericht door Marin » 12 nov 2008, 22:49

Het lijkt wel of ik bij Maakum (binnen de grenzen van max. 800 px) weer vastzit aan een bepaalde kwaliteitsinstelling. Kwam ik gisteren achter toen ik weer met mijn site aan de slag ging en een foto van het niewbouwproject The Red Apple plaatste. De geuploade versie is onscherper en valer dan het bewerkte en verkleinde origineel. Ik dacht met Album Pro verlost te zijn van dit probleem.

Graag hulp hoe dit opgelost kan worden. B.v.d.
maakum
Site Admin
Berichten: 398
Lid geworden op: 03 jan 2007, 13:15

Bericht door maakum » 13 nov 2008, 17:16

We hebben, om je tegemoet te komen, de code voor het uploaden van foto's vandaag aangepast om de kwaliteit te verhogen.

Het werkt nu als volgt:

Als je een foto in het juiste formaat upload, dus precies zo groot als dat deze op je website komt te staan, wordt de foto één op één geplaatst, mits de bestandsgrootte niet over een bepaalde limiet gaat.
De limiet is gezet op breedte x hoogte (in pixels) / 2.

Als je bijvoorbeeld een foto van 800x800 pixels upload mag de bestandsgrootte maximaal 800 x 800 / 2 = 320KB groot zijn om deze zonder re-compressie op je website te plaatsen. In dit geval is 320KB ruim voldoende om een afbeelding van zeer hoge kwaliteit te plaatsen.

Is het bestand wel groter dan wordt deze licht gecomprimeerd op je website geplaatst, hetgeen overigens nog steeds een zeer hoge kwaliteit oplevert.

Deze maatregel geldt voor alle onderdelen van je website waar je afbeeldingen kunt uploaden.

We hopen je hiermee geholpen te hebben.

Het Maakum team
Plaats reactie