Kopieerbeveiliging foto's

Standaard module: album
Plaats reactie
maakum
Site Admin
Berichten: 398
Lid geworden op: 03 jan 2007, 13:15

Kopieerbeveiliging foto's

Bericht door maakum » 03 jan 2007, 15:52

In de nieuwste versie van het album kun je zelf aangeven of je de afbeeldingen in het album wilt beveiligen.
Deze beveiliging houdt in de bezoeker van je website de afbeelding niet kan downloaden met 'bewaren als'.
Wanneer men dit doet, wordt slechts een lege pixel bewaard.

Overigens is het niet 100% te voorkomen dat men de afbeeldingen kan downloaden. Deze maatregel maakt het slechts wat moeilijker.
eelcoline
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 nov 2007, 13:33
Locatie: zuid holland
Contacteer:

Re: Kopieerbeveiliging foto's

Bericht door eelcoline » 13 mei 2008, 17:10

maakum schreef:In de nieuwste versie van het album kun je zelf aangeven of je de afbeeldingen in het album wilt beveiligen.
Deze beveiliging houdt in de bezoeker van je website de afbeelding niet kan downloaden met 'bewaren als'.
Wanneer men dit doet, wordt slechts een lege pixel bewaard.

Overigens is het niet 100% te voorkomen dat men de afbeeldingen kan downloaden. Deze maatregel maakt het slechts wat moeilijker.
Ik weet dat je dit kan met de nieuwe versie en dit heeft altij gewerkt maar momenteel doet deze functie niets op mijn website.of hij nu aan of uit staat,dus graag hulp hoe dit opgelost kan worden
eelcoline
maakum
Site Admin
Berichten: 398
Lid geworden op: 03 jan 2007, 13:15

Bericht door maakum » 13 mei 2008, 17:26

De kopieerbeveiliging werkt gewoon in het album van je website, alleen niet bij de zgn. ‘thumbnails’, de kleine fotootjes in het albumoverzicht, aangezien deze toch te klein zijn om er iets (nuttigs) mee te doen.
eelcoline
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 nov 2007, 13:33
Locatie: zuid holland
Contacteer:

Bericht door eelcoline » 13 mei 2008, 17:42

maakum schreef:De kopieerbeveiliging werkt gewoon in het album van je website, alleen niet bij de zgn. ‘thumbnails’, de kleine fotootjes in het albumoverzicht, aangezien deze toch te klein zijn om er iets (nuttigs) mee te doen.
nee als ik op de normale grote foto's klik kan ik die direkt kopieeren zonder dat ik of een bezoeker inlog,dus dan werkt er iets toch niet goed, al staat die knop van beveiliging aan,hij beveiligd niks geen enkele foto,en dat is voorheen wel altijd perfect geweest..
maakum
Site Admin
Berichten: 398
Lid geworden op: 03 jan 2007, 13:15

Bericht door maakum » 13 mei 2008, 18:20

Heb je ook geprobeerd de foto ergens te ‘plakken’ dan?
eelcoline
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 nov 2007, 13:33
Locatie: zuid holland
Contacteer:

Bericht door eelcoline » 14 mei 2008, 08:24

maakum schreef:Heb je ook geprobeerd de foto ergens te ‘plakken’ dan?
hoe bedoel je. ik plaats foto's op deze manier(voor mij het makkelijkste) via de bladerfunctie naar mijn pc en dan de beschrijving en klikken en hij staat dan in een fotoalbum of bij een tekstbericht.
maakum
Site Admin
Berichten: 398
Lid geworden op: 03 jan 2007, 13:15

Bericht door maakum » 14 mei 2008, 10:02

We hebben het toch over de kopieerbeveiliging?

Jij zegt: Ik kan gewoon de foto's kopieren.
Wat wij bedoelen: Dat wat je daadwerkelijk kopieert is een lege pixel, niet de foto.
eelcoline
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 nov 2007, 13:33
Locatie: zuid holland
Contacteer:

Bericht door eelcoline » 14 mei 2008, 10:14

maakum schreef:We hebben het toch over de kopieerbeveiliging?

Jij zegt: Ik kan gewoon de foto's kopieren.
Wat wij bedoelen: Dat wat je daadwerkelijk kopieert is een lege pixel, niet de foto.
oaky sorry jullie hebben gelijk de fotos vanuit het fotoboek geven inderdaad alleen een pixel als je het opslaat,maar de fotos'die bij de tekstberichten staan geplaatst die kan je wel gewoon kopieeren. Daar zat dus mijn fout. Er is zeker geen mogelijkheid om dat ook te beveiligen? Maar bedankt voor jullie geduld en uitleg
eelcoline
Marja.R.A
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2013, 11:51

Re: Kopieerbeveiliging foto's

Bericht door Marja.R.A » 30 jan 2013, 21:12

Hallo Maakum team,

ondanks kopieerbeveiliging kunnen de foto's geplakt en gebruikt worden,het verkleind van 2.98MB tot 32.8kb.
Van een pixel is geen sprake,zouden jullie er a.u.b. naar kunnen kijken en veranderen zodat ik geen watermerk hoef aan te brengen in de foto's.

vriendelijke groet Marja
maakum
Site Admin
Berichten: 398
Lid geworden op: 03 jan 2007, 13:15

Re: Kopieerbeveiliging foto's

Bericht door maakum » 26 feb 2013, 18:00

bugje, gefixed!
Plaats reactie