Functie Archief op de nieuwspagina

Standaard module: nieuwsrubriek
Plaats reactie
tomzijlstra
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jan 2007, 19:34
Contacteer:

Functie Archief op de nieuwspagina

Bericht door tomzijlstra » 18 mei 2008, 17:41

Hallo Paul en Helga,
Mijn complimenten met de nieuwe versie van sitebeheer! Het ziet er helder uit en ik ben blij met de nieuwe functionaliteiten. Een vraag:
De functie van Archief in de rubriek Nieuws is me niet helemaal duidelijk. Stel je hebt Archief aangevinkt en "op de site tonen" en de publicatiedatum is verstreken, dan blijf je als sitebeheerder het item wel zien maar niet meer als sitebezoeker. Klopt dat? Wat ik graag had gewild, is de mogelijkheid om in één keer alle einddata van de items in de Nieuwsrubriek naar een latere datum zetten. Of liever nog: ook "geen einddatum" kunnen kiezen, dus voor onbepaalde tijd, net zoals in de gewone tekstpagina´s. Dat komt omdat ik de nieuwsrubriek een tijd als weblog heb gebruikt en er nu niet mee verder ga, maar wel wil blijven tonen.
Tom
maakum
Site Admin
Berichten: 398
Lid geworden op: 03 jan 2007, 13:15

Bericht door maakum » 19 mei 2008, 10:18

Beste Tom,

Dank je wel voor het compliment, we zijn er zelf ook erg trots op.

Als je het "Archief" en "op de site tonen" aangevinkt hebt en de publicatiedatum is verstreken, dan kun je als bezoeker ook de 'verlopen' nieuwsitems zien. Er verschijnt dan een 'naar nieuwsarchief' link op de nieuws pagina. Als je hier op klikt krijg je een overzicht van de afgelopen jaren.

Voor het in een keer veranderen van de einddata van alle nieuwsitems moet je even contact met ons opnemen, dan passen wij het in de database aan.

Het nieuwsitem 'voor onbepaalde tijd' kunnen instellen is toegevoegd aan ons 'klanten wensenlijstje'.
tomzijlstra
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jan 2007, 19:34
Contacteer:

Bericht door tomzijlstra » 21 mei 2008, 22:43

OK, dank voor het antwoord. Ik heb overigens inmiddels zelf al alle einddata opgeschoven. Want er is nog een ander probleem gebleken bij de conversie naar de nieuwe versie 7.02 Of liever: twee.
1. De links in de tekstpagina´s naar specifieke foto´s in de albums werken niet meer. Ik heb gemerkt dat je ze moet vervangen door links met de nieuwe URLs. Een heel werk, waar ik inmidels aan begonnen ben, want het is wel vervelend voor de lezers van mijn site als die links niet werken.
2. Sinds de nieuwe versie klagen lezers die de Firefox-browser gebruiken over grote zwarte stukken in de site. Bij Windows Explorer is er geen probleem. Kunnen jullie daar iets aan doen? Groet, Tom
maakum
Site Admin
Berichten: 398
Lid geworden op: 03 jan 2007, 13:15

Bericht door maakum » 02 jun 2008, 18:15

In versie 7.1 is het album probleem opgelost.

Nog even voor de forum-lezers:
Het Firefox probleem is een bekende bug van Firefox. Dit komt voor bij hele lange pagina's. Wij raden iedereen aan de pagina's niet al te lang te maken. Dit komt het overzicht voor de bezoekers van je website ten goede. Waarschijnlijk wordt deze bug in een volgende versie van Firefox opgelost.
tomzijlstra
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jan 2007, 19:34
Contacteer:

Klachten van Apple, Safari en Firefox-gebruikers

Bericht door tomzijlstra » 04 jun 2008, 19:36

Hallo Paul & Helga,
In aanvulling: vandaag ontving ik een klacht van iemand die sedert de conversie naar Maakum 7.0 niet meer mijn website in kan. Hij gebruikt Apple, Safari en Firefox en zegt dat Internet Explorer (dat ik mijn lezers adviseer te gebruiken) niet meer werkt onder het nieuwe OSX Leopard. Hebben jullie een advies voor hem?
Tom Zijlstra
maakum
Site Admin
Berichten: 398
Lid geworden op: 03 jan 2007, 13:15

Bericht door maakum » 04 jun 2008, 23:13

Hij kan gewoon Safari of Firefox gebruiken. Alleen voor het beheergedeelte adviseren wij, hoewel Safari ook werkt, op de Apple Firefox te gebruiken.

Wij vermoeden dat als hij je website niet kan bekijken er iets anders aan de hand is. Het ligt zeker niet aan de nieuwe versie!
Plaats reactie