Vindbaarheid bestanden/documenten

Extra module voor het plaatsen van documenten op de website
Plaats reactie
smook-it
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2007, 16:34

Vindbaarheid bestanden/documenten

Bericht door smook-it » 14 sep 2007, 11:01

Op dit moment gebruik ik de document-upload module voornamelijk voor *.pdf bestanden. De *.pdf bestanden zijn doorzoekbaar door de zoekmachines, de documenten zijn zichtbaar in de Google resultaten.

Nu vraag ik me af welk bestandsformaat (Word? PDF? Iets anders?) het beste resultaat oplevert in de zoekmachines. Heeft iemand daar ideeen over?

Tweede vraag; is het een idee de inhoud van een Word of PDF in een html document te zetten en dat als document up te loaden? Is dat uberhaupt mogelijk?

Chris
maakum
Site Admin
Berichten: 398
Lid geworden op: 03 jan 2007, 13:15

Bericht door maakum » 17 sep 2007, 13:49

Volgens ons leveren html, txt en pdf bestanden de beste zoekresultaten op in de zoekmachines.

Het uploaden van een html document is zeker mogelijk. Let er wel op dat als je afbeelding in het html document plaatst, de link (source) naar het plaatje een volledig pad is. Dus met http://etc er voor.

Nog een tip: Log altijd officieel uit als je klaar bent met wijzigen van je website. Er wordt dan automatisch een sitemap aangemaakt, die ervoor zorgt dat zoekmachines je website makkelijker kunnen indexeren. Je logt uit door onderin je pagina op 'loguit' te klikken.
smook-it
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2007, 16:34

Vindbaarheid documenten

Bericht door smook-it » 25 sep 2007, 19:02

Is er naar jullie mening nog een verschil tussen *.htm en *.html qua vindbaarheid?

Op dit moment heb ik een lelijke htm pagina geupload met goede keywords, veel content, titel en headings: http://www.smook.biz/home/files/Apparte ... oscane.htm

Naar mijn mening is er geen 'fraude' risico. M.a.w., dit mag toch gewoon van Google?
maakum
Site Admin
Berichten: 398
Lid geworden op: 03 jan 2007, 13:15

Bericht door maakum » 26 sep 2007, 10:28

Hoi Chris,

Er is geen verschil tussen .htm en .html qua vindbaarheid.

De pagina die je laat zien zal geen probleem zijn voor Google, echter heb je wel een link in je website naar deze pagina nodig om 'm door Google te laten indexeren.
Plaats reactie