Het is zaak om goed beschrijvende zoekwoorden in je FURLS (Friendly URL's) op te nemen. Stel je hebt een pagina over websites maken voor zakelijke gebruikers. Van de standaard URL:
Code: Selecteer alles
http://www.uw-eigen-site.nl/home/1
Code: Selecteer alles
http://www.uw-eigen-site.nl/website-maken-voor-zakelijk-gebruik
LET OP: Het is belangrijk goed na te denken over de te gebruiken FURL, en deze zo min mogelijk te wijzigen zodra deze is ingesteld! Dit kan namelijk leiden tot (tijdelijk) onbereikbare pagina's in de zoekresultaten van de zoekmachines.
Verder kun je per pagina een zogenaamde meta-tag “description” (pagina omschrijving) invullen. Dit is het stukje tekst dat getoond kan worden in de zoekresultaten van de zoekmachines, mits de informatie relevant is voor de betreffende pagina. Een goede pagina omschrijving kan zorgen voor een betere CTR (Click Through Rate) van je website, met andere woorden: meer bezoekers!
Zorg ook voor het gebruik van de juiste zoekwoorden in de pagina omschrijving voor de betreffende pagina. Gebruik niet meer dan twee zinnen, zo’n 180 characters. Als je hier niets invult wordt de algemene “Omschrijving website” gebruikt die je bij site instellingen in het blok zoekmachines hebt ingevuld, maar Google vindt het fijn als iedere pagina een eigen pagina omschrijving heeft.
Ook is het mogelijk de meta tag "Page title" (pagina titel) per pagina te wijzigen. Deze pagina titel verschijnt bovenin de grijze balk van uw browser en wordt tevens getoond als titel in de zoekresultaten van de zoekmachines.
Als je bij pagina titel niets invult, wordt deze automatisch opgebouwd uit de site titel die bij Site instellingen in het blok Gegevens website is ingevuld en de pagina titel.
De FURLS module kun je bestellen als extra module bij je website (alleen Maakum Zakelijk). De module kost € 26 per jaar.